Kivuton ja toimiva keho

Aloita harjoittelu jo tänään!

Selkeiden harjoitusohjelmiemme avulla lisäät liikkuvuuttasi ja kokonaisvaltaista hyvinvointiasi

Katso kaikki
Suosituimmat kurssit

Mobility Circuit 12 kk
M-CIRCUIT on liikkuvuusharjoitus, jossa hiki virtaa ja kuormitat kehosi lihaksistoa monipuolisesti!
Harjoitukset perustuvat Exercisemasterin kymmeneen erilaiseen liikkuvuusprogressioon.

Jokainen harjoitus kestää noin 45 min ja sisältää:

- hermostoa rauhoittavat alkupyörittelyt
- harjoitukseen valmistava lämmittely
- liikkuvuusprogressioihin perustuva kuntopiiri (3x7min)
- rauhoittava jäähdyttely


Harjoitukset näkyvät tällä valmennusalustalla, joten voit tehdä harjoitukset missä ja milloin itsellesi parhaiten sopii. Harjoitteluun tarvitset vain nettiyhteyden ja jumppamaton. Harjoitus ei vaadi muita välineitä ja voit toteuttaa sen pienessä tilassa kotioloissa.

KÄYTTÖOHJEITA

Kotitreenipaketissa on yhteensä 16 erilaista treeniä, joista viimeinen on eräänlainen bonustreeni (yhteenvetoa muista treeneistä).

15 varsinaista treeniä koostuu viidestä kolmen treenin jatkumosta eli treenit 1-3 ovat samaa jatkumoa, samoin 4-6, 7-9, 10-12 ja 13-15.
Jatkumo tarkoittaa sitä, että kolme peräkkäistä harjoitusta muodostavat loogisen asteittain vaikeutuvan kokonaisuuden, kunnes siirrytään uusiin haasteisiin ja aloitetaan seuraava kolmen harjoituksen setti taas helpoimmasta tasosta.
Yhteen jatkumoon kannattaa käyttää TARPEEKSI aikaa ennen siirtymistä seuraavaan, samoin yhden jatkumon sisällä jokaiseen treeniin kannattaa käyttää TARPEEKSI aikaa ennen siirtymistä seuraavaan.
Paljonko on tarpeeksi, on hyvin yksilöllistä.
Yksi kolmen treenin jatkumo toimii kehittävästi helposti ainakin 4-6 viikon ajan. Tämä tarkoittaa, että viikko tai kaksi kannattaa viettää yhden ja saman harjoituksen parissa.
Kokemuksemme mukaan samaa harjoitusta kannattaa tehdä 3-6 kertaa ennen siirtymistä seuraavaan riippuen siitä, kuinka paljon haasteita se tarjoaa. Yhden kerran jälkeen alat vasta päästä sisään harjoitukseen, joten ethän riennä seuraavaan liian nopeasti!


Näillä ohjeilla pääset todennäköisesti niihin fiiliksiin ja hyötyihin, joita konsepti voi parhaimmillaan tarjota.
M-Circuit kuormittaa elimistöä erityisesti hermolihasjärjestelmän osalta, jonka vuoksi peräkkäisinä päivinä harjoittelua ei kannata tehdä ainakaan kovin paljoa. Useimmille 2-3 harjoitusta viikossa on sopiva määrä, jolla kehitystä tulee nopeasti.


M-Circuitia voi verrata esimerkiksi kamppailulajien liikesarjoihin, jotka pysyvät samoina ja joiden parissa harjoitellaan koko elämän ajan. Eri ikävaiheissa niistä saa erilaisia hyötyjä ja oivalluksia, ja sama pätee myös M-Circuitiin!
Täydellistä liikettä ja aukotonta ymmärrystä omasta kehosta ei ole olemassa, mutta niitä kohti pyrkiminen on arvokas elämänmittainen matka. Hyvää matkaa!
Äijätreeni - voimaa ja liikkuvuutta kenelle tahansa
Nyt on tehty voiman ja liikkuvuuden kehittäminen helpoksi!
Simppelin tehokas 10 liikkeen harjoitusohjelma, joka säännöllisesti tehtynä kehittää merkittävästi sekä liikkuvuutta että voimatasoja. Tavoitteena on harjoituksen avulla rakentaa kivuton, tasapainoinen ja toiminnallisesti vahva keho. Valmennukseen kuuluu myös Päivittäiset pyörittelyt- video, jossa on yli 40 simppeliä liikettä. Niiden säännöllinen tekeminen tekee melkein ihmeitä kehon hyvinvoinnille, joten ne kannattaa opetella!

Videoiden avulla pystyt toteuttamaan harjoituksesi missä ja milloin tahansa.
Liikkuvuusharjoittelun perusteet
Sisältää luennon, joka perustuu tieteellisiin tutkimuksiin, mutta on kansantajuisesti esitetty. Luennon keskeisiä aiheita ovat:

- mitä on hyvä liikkuvuus?
- TOP5 liikkuvuusharjoittelun syyt
- liikediagrammin häiriintyminen
- staattiset harjoitteet liikkuvuusharjoittelun perustana
- staattisten harjoitteiden rajoitteet ja syyt niiden toimimattomuuteen
- dynaamisten harjoitteiden hyödyt ja oikeat suoritustavat

Luennon lisäksi kurssi sisältää aihetta käytännössä havainnollistavan opetusvideon sekä kaksi harjoitepankkia, joissa esitellään yhteensä 50 dynaamista liikkuvuusharjoitetta. Ensimmäinen video esittelee harjoitteita lihasryhmittäin tai liikeketju kerrallaan. Toinen video on omistettu tehokkaiksi havaittujen yhdistelmäharjoitteiden esittelemiseen.

Verkkoalustan sisäisellä keskustelupalstalla pääset halutessasi myös kysymään ja keskustelmaan liikkuvuusharjoittelusta, samoin tämän valmennuksen suljetussa Facebook-ryhmässä.

Katso kaikki
Uusimmat kurssit

M-Circuit paketti V
M-Circuit harjoitukset koostuvat yhteensä viidestä paketista.
Kukin paketti sisältää kolme erillistä 45-minuutin harjoitusta.
Näissä kolmessa harjoituksessa on punaisena lankana on kaksi pääliikettä eli "liikkuvuusliikesarjaa".
Ensimmäisessä harjoituksessa tehdään pääliikkeiden helpointa tasoa, toisessa harjoituksessa taso vaikeutuu hieman ja kolmannessa harjoituksessa päästään testaamaan pääliikkeiden vaikeinta tasoa.

Aloita ensimmäisestä harjoituksesta ja etene seuraavaan, kun huomaat hallitsevasi aikaisemman tason pääliikkeet.

Sopiva harjoitusohjelma on esimerkiksi seuraava:
VIIKOT 1-2 Tee ensimmäistä harjoitusta kahden viikon aikana 2-5 kertaa
VIIKOT 3-4 Tee toista harjoitusta kahden viikon aikana 2-5 kertaa
VIIKOT 5-6 Tee kolmatta harjoitusta kahden viikon aikana 2-5 kertaa

Suosittelemme harjoittelemaan joka toinen tai kolmas päivä, jotta keho ehtii palautua sopivasti, mutta ei liikaa. Tällä on merkitystä sen kannalta, kuinka hyviin tuloksiin pääset kuudessa viikossa.
Mikäli seuraavan tason harjoitteet ovat vielä liian haastavia, jatka harjoittelua aikaisemmalla tasolla.

Paketti V sisältö:

M-Circuit paketti V on jatkoa M-Circuit paketeille I, II, III ja IV. Nyt saat lisää haasteita taspainolle ja kehonhallinnalle kokonaisvaltaista liikkuvuuden kehittämistä unohtamatta. Nimenomaan tasapainoon ja tarkkaan halliintaan kiteytyy näiden harjoitusten ydin. Maltilliselta tasolta lähdetään, toisessa harjoituksessa lisätään vaikeustasoa ja viimeisessä päädytään erittäinkin vaativiin versioihin pääliikkeistä. Oletko valmis haastamaan itsesi ja antamaan kehollesi uusia ärsykkeitä, joiden myötä nouset liikkuvuuden parhaaseen A-ryhmään?
M-Circuit paketti IV
M-Circuitin harjoitukset on jaettu viiteen loogisee pakettiin.
Kukin paketti kestää kuusi viikkoa ja sisältää kolme erillistä 45-minuutin harjoitusta.
Näissä kolmessa harjoituksessa on punaisena lankana on kaksi pääliikettä eli "liikkuvuusliikesarjaa".
Ensimmäisessä harjoituksessa tehdään pääliikkeiden helpointa tasoa, toisessa harjoituksessa taso vaikeutuu hieman ja kolmannessa harjoituksessa päästään testaamaan pääliikkeiden vaikeinta tasoa.

Aloita ensimmäisestä harjoituksesta ja etene seuraavaan, kun huomaat hallitsevasi aikaisemman tason pääliikkeet.

Sopiva harjoitusohjelma on esimerkiksi seuraava:
VIIKOT 1-2 Tee ensimmäistä harjoitusta (nro 10) kahden viikon aikana 2-5 kertaa
VIIKOT 3-4 Tee toista harjoitusta (nro 11) kahden viikon aikana 2-5 kertaa
VIIKOT 5-6 Tee kolmatta harjoitusta (nro 12) kahden viikon aikana 2-5 kertaa

Suosittelemme harjoittelemaan joka toinen tai kolmas päivä, jotta keho ehtii palautua sopivasti, mutta ei liikaa. Tällä on merkitystä sen kannalta, kuinka hyviin tuloksiin pääset kuudessa viikossa.
Mikäli seuraavan tason harjoitteet ovat vielä liian haastavia, jatka harjoittelua aikaisemmalla tasolla.
Kun haluat uudenlaisia haasteita, tilaa harjoituskokonaisuus V verkkokaupastamme.

Paketti IV sisältö:

M-Circuit paketti IV on jatkoa M-Circuit paketeille I, II ja III. Kaipaako vartalosi kiertoja tai haluaisitko saada nostettua jalkasi hallitusti ylemmäsi? Nämä harjoitukset on tehty erityisesti näiden asioiden hiomiseen koukuttavan kivoilla harjoitteilla. Kuten aina M-Circuitissa, myös näiden harjoitusten jälkeen huomaat koko kehon saaneen tasapainoisen treenin.
M-Circuit paketti III
M-Circuit harjoitukset koostuvat yhteensä viidestä paketista.
Kukin paketti sisältää kolme erillistä 45-minuutin harjoitusta.
Näissä kolmessa harjoituksessa on punaisena lankana on kaksi pääliikettä eli "liikkuvuusliikesarjaa".
Ensimmäisessä harjoituksessa tehdään pääliikkeiden helpointa tasoa, toisessa harjoituksessa taso vaikeutuu hieman ja kolmannessa harjoituksessa päästään testaamaan pääliikkeiden vaikeinta tasoa.

Aloita harjoittelu ensimmäisestä harjoituksesta ja etene seuraavaan, kun huomaat hallitsevasi aikaisemman tason pääliikkeet.

Sopiva harjoitusohjelma on esimerkiksi seuraava:
VIIKOT 1-2 Tee ensimmäistä harjoitusta (nro 7) kahden viikon aikana 2-5 kertaa
VIIKOT 3-4 Tee toista harjoitusta (nro 8) kahden viikon aikana 2-5 kertaa
VIIKOT 5-6 Tee kolmatta harjoitusta (nro 9) kahden viikon aikana 2-5 kertaa

Suosittelemme harjoittelemaan joka toinen tai kolmas päivä, jotta keho ehtii palautua sopivasti, mutta ei liikaa. Tällä on merkitystä sen kannalta, kuinka hyviin tuloksiin pääset kuudessa viikossa.
Mikäli seuraavan tason harjoitteet ovat vielä liian haastavia, jatka harjoittelua aikaisemmalla tasolla.
Kun haluat uudenlaisia haasteita, tilaa harjoituskokonaisuus IV verkkokaupastamme.

Paketti III sisältö:

M-Circuit paketti III on jatkoa M-Circuit paketeille I ja II. Harjoitukset vievät aktiivisen liikkuvuutesi uudelle tasolle. Harjoitukset vaikeutuvat asteittain niin, että paketin viimeisessä harjoituksessa kovimmatkin tekijät saavat todennäköisesti pistää koko keskittymisensä peliin. Ota haaste vastaan ja huomaa, miten jo pienelläkin harjoitusmäärällä voi syntyä isoja tuloksia.